Lazy Lama: Stijging in organische conversies

Lazy Lama is een webshop in kinderspeelgoed. Ze bieden allerlei soorten kinderspeelgoed aan en zijn hard aan de web aan het timmeren qua naamsbekendheid en online marktaandeel. We staan hierbij op moment van schrijven aan de start van de optimalisaties. We hebben de eerste stappen gezet en zien hier meteen de resultaten van.

Ook meer organische conversies krijgen?

Technische SEO

De website van Lazy Lama werkt in Lightspeed CMS en had daardoor wat technische uitdagingen. Het grootste technische SEO issue was dat Google zeer veel pagina’s crawlde die niet relevant waren en voor duplicate content issues konden zorgen. Door deze pagina’s uit te sluiten in de robots.txt (noindex, nofollow was helaas niet mogelijk) hebben we ervoor gezorgd dat Google veel meer prioriteit geeft aan de belangrijke pagina’s. Hierdoor hebben we een stijging van 117% kunnen realiseren.

De data van eind november laten we even buiten beschouwing i.v.m. sinterklaasaankopen en het bijbehorende zoekverkeer.

SEO resultaten Lazy Lama

Resultaten

Naast een stijging van 117% in verkeer zien we “slechts” en stijging van 60% in organische aankopen in dezelfde periode. Dit geeft aan dat hier nog kansen liggen om het aantal converterende bezoekers te verbeteren.

Organische conversies

We zien echter dat de conversie nog wat achterblijft t.o.v. de stijging in organisch verkeer. Dus we zijn op dit moment bezig om de check out te verbeteren met een CRO advies. Ook hebben we gekeken of de bezoekers op de juiste pagina’s landen, en dat is gelukkig wel het geval.

Vervolgstappen

Er zijn nog diverse vervolgstappen te zetten om de resultaten van Lazy Lama naar een nog hoger niveau te brengen. Denk aan content optimalisaties op de homepage en categoriepagina’s en aan linkbuilding. Ook kijken wij bij onze klanten altijd mee naar het zoekgedrag van de doelgroep om hier het assortiment zo goed mogelijk op aan te passen.