Online marketing strategie

Als je op grote schaal met online marketing aan de slag gaat is het belangrijk om eerst een goede strategie te bepalen. Welke boodschap willen we afgeven? Wie is de doelgroep die we willen bereiken en welke kanalen gaan we daarvoor inzetten? Onze strategen kunnen je helpen om dit allemaal te bepalen en in goede banen te leiden. Heb je dus een online marketing uitdaging en behoefte aan strategisch inzicht? Klik dan op de button hieronder.

Hoe kunnen we jou helpen?
Online marketing strategie sessie

Wanneer ga je met strategie aan de slag?

Voor kleine bedrijven is online marketing strategie vaak niet van toepassing. Heb je hele grote ambities of ben je al een tijdje met online marketing bezig? Dan is het wellicht slim om jouw online marketing strategisch aan te gaan pakken. Twijfel je? We kijken graag met je mee wat voor jou geschikt is.

Plan een sparsessie in

Wat doen onze strategen?

Onze online marketing strategen helpen je graag bij het verbeteren van jouw omzet en winst uit verschillende online kanalen. Dit doen zij onder andere door onderstaande werkzaamheden uit te voeren. Ook sturen zij een team van specialisten binnen Heroes of Tomorrow aan om te zorgen dat de uitvoer ook in goede banen geleid wordt. Onze strategen zijn verantwoordelijk voor de gedachte achter de strategie en het verspreiden van deze visie binnen en buiten de organisatie.

Marktonderzoek

De strateeg voert onderzoek uit naar de markt, de doelgroep en de concurrentie om een diepgaand begrip te krijgen van de branche en kansen te identificeren. Daarnaast zorgt de strateeg ook dat onze marktkennis altijd up-to-date is.

Doelstellingen bepalen

Op basis van het marktonderzoek stelt de strateeg duidelijke en haalbare doelstellingen op voor de online marketingcampagnes. Soms zijn doelstellingen lastig te bepalen, in overleg kunnen doelstellingen bijgesteld worden.

Strategie ontwikkelen

Op basis van de doelstellingen creëert de strateeg een gedetailleerde strategie die verschillende online kanalen omvat, zoals sociale media, SEO, betaalde advertenties, e-mailmarketing en meer.

Implementatie

De strateeg is verantwoordelijk voor de correcte uitvoering van de marketingstrategie. Dit omvat het aansturen van collega’s bij het opzetten van advertentiecampagnes, het beheren van sociale media-accounts, het optimaliseren van de website voor zoekmachines, enzovoort.

Analyse en optimalisatie

Na de implementatie evalueert de strateeg de prestaties van de campagnes door het analyseren van gegevens en statistieken. Op basis hiervan worden aanpassingen gemaakt om de effectiviteit te verbeteren en de gestelde doelen te bereiken.

Budgetbeheer

De online marketing strateeg beheert het budget voor de marketingactiviteiten en zorgt ervoor dat het effectief wordt ingezet om de beste resultaten te behalen. Waar nodig zal het budget anders gealloceerd worden als dit meer resultaten oplevert voor de klant.

Veelgestelde vragen over online marketing strategie

  • Hoe kan ik mijn online aanwezigheid vergroten?

    Er zijn verschillende algemene strategieën om de zichtbaarheid op internet te vergroten, zoals SEO, sociale media en online adverteren. Door deze kanalen op het juiste moment en met de juiste budgetten in te zetten kan je jouw online aanwezigheid significant vergroten. Daarvoor is het ook belangrijk om te weten hoe groot je doelgroep is, waar de doelgroep zich bevindt en wat de behoefte is van jouw doelgroep.

  • Welke online kanalen zijn het meest geschikt voor mijn bedrijf?

    Voor elk bedrijf zijn andere kanalen geschikt, dit is compleet afhankelijk van het gedrag van jouw doelgroep en de boodschap die je wil brengen. Vaak is een mix van verschillende kanalen nodig om de juiste doelgroep aan te spreken. Als je benieuwd bent welke kanalen het beste passen bij jouw online marketing aanpak dan kijkt een van onze strategen graag met je mee.

  • Wat is het belang van doelgroepsegmentatie in mijn strategie?

    Een goede doelgroepsegmentatie draagt bij aan een efficiëntere online marketing strategie. Door je niet te focussen op één grote doelgroep maar op meerdere kleine doelgroepen is de boodschap vaak relevanter en is de kans op een conversie of contactmoment groter dan bij een algemene boodschap.