Display advertenties

Het is belangrijk om actief te zijn waar jouw doelgroep actief is. Met display advertenties kan je jouw boodschap laten zien op allerlei platformen waar jouw doelgroep op actief is.

Hoe kunnen we jou helpen?
Strategiesessie voor het bedenken van display advertenties

Waarvoor zet je display in?

Display kan voor verschillende doeleinden ingezet worden. Meestal is het verstandig om display advertenties in te zetten om je naamsbekendheid bij je doelgroep te vergroten. Daarnaast kan je ook nieuwe producten promoten of mensen bewust maken van een probleem of kans. Vaak worden display campagnes opzet samen met video advertenties.

Retargeting

Vaak worden display advertenties ook gebruikt voor retargeting. Hiermee kan je bezoekers van je website op een later moment nog een boodschap laten zien. Dit kan bijvoorbeeld een korting zijn, of het product dat ze bekeken hebben. Hierdoor blijf je top of mind in het aankoopproces van de bezoeker.

Wat is er nodig?

Om met displayadvertenties aan de slag te gaan zijn er een aantal zaken nodig.

Google Ads account

Allereerst heb je een Google Ads account nodig. Voor grotere campagnes is en Display & Video 360 account ook mogelijk. Een account aanmaken is gratis en makkelijk uit te voeren. Kom je er niet uit? Dan kijken we graag even met je mee.

Goede strategie

Als er een account is aangemaakt wordt het tijd voor een goede strategie. Wie is de doelgroep? Op welk platform laten we deze doelgroep advertenties zien? En welke boodschap laten we zien? Door dit vooraf te bepalen vergroten we het effect van de display campagnes.

Creatives

Creatives zijn verschillende vormen van beeldmateriaal om te tonen in de advertenties. Hierin is het belangrijk om het juiste beeld bij de boodschap te tonen. Wij maken zelf geen creatives maar onze specialisten geven wel advies over de boodschap en de inhoud.

Als bovenstaand goed ingericht staat dan is het tijd om jouw campagnes live te zetten en je display advertenties de wijde wereld in te sturen. Als dit gedaan is blijven we het effect van de display campagnes monitoren en waar nodig bijsturen.

Veelgestelde vragen over display advertenties

  • Wat zijn displayadvertenties?

    Displayadvertenties zijn visuele marketinguitingen die worden weergegeven op websites, mobiele apps of andere digitale platforms. Ze kunnen bestaan uit afbeeldingen, tekst, video’s of een combinatie daarvan.

  • Hoe werken displayadvertenties?

    Displayadvertenties worden weergegeven op specifieke delen van websites of apps die beschikbaar zijn voor advertenties. Ze worden vaak weergegeven aan doelgroepen op basis van demografische gegevens, interesses of zoekgedrag.

  • Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn displayadvertenties opvallen?

    Zorg voor aantrekkelijke visuele elementen, duidelijke boodschappen en relevante inhoud. Het gebruik van opvallende kleuren, pakkende afbeeldingen en een duidelijke call-to-action kan helpen om de aandacht te trekken.

  • Wat is het verschil tussen Google Ads en Display & Video 360?

    Met een Google Ads account kun je display campagnes opzetten binnen het bestaande netwerk van Google Ads. Met Display & Video 360 krijg je naast dit netwerk ook toegang tot een hoop andere bronnen waarop jouw display advertenties kunnen draaien. Daarnaast heeft Display & Video 360 veel meer instellingen om jouw campagnes nog strakker te laten draaien. De grote aanbieders met veel kwalitatief verkeer zijn meestal ook aangesloten bij Display & Video 360.

  • Hoe kan ik mijn doelgroep nauwkeurig targeten met displayadvertenties?

    Maak gebruik van targetingopties zoals demografische gegevens, interesses, gedrag en geografische locaties om je displayadvertenties te richten op de juiste doelgroep.

  • Wat is het verschil tussen displayadvertenties en zoekadvertenties?

    Displayadvertenties worden visueel weergegeven op websites, terwijl zoekadvertenties verschijnen in zoekresultaten wanneer gebruikers specifieke zoekopdrachten uitvoeren. Displayadvertenties worden getoond aan een bezoeker terwijl ze niet actief op zoek zijn naar een dienst, terwijl zoekadvertenties vertoond worden bij het zoeken naar informatie of een dienst waar een directe behoefte achter hangt.