LinkedIn marketing

Is jouw bedrijf gericht op B2B? Dan is LinkedIn vaak een goede bron van nieuwe leads. Maar waar begin je als je met LinkedIn aan de slag gaat? En welke content werkt goed op LinkedIn? Onze social media specialisten weten hier alles van en kunnen jou helpen bij het opzetten van een goede LinkedIn marketing strategie.

Hoe kunnen we jou helpen?
B2B marketing via LinkedIn

B2B doelgroep bereiken

LinkedIn is een zakelijk platform. Daarom is het belangrijk om je communicatie ook op een zakelijke manier in te steken. Door gebruik te maken van een goede contentkalender kunnen alle organische LinkedIn posts ingepland worden. Door de juiste content te plaatsen kan je veel interactie krijgen en jouw doelgroep vergroten. Daarnaast is het ook mogelijk om te adverteren op LinkedIn. Hiermee kan je precies jouw doelgroep bereiken met de juiste boodschap.

LinkedIn advertenties

Het adverteren op LinkedIn kan een zeer kostbare aangelegenheid zijn. LinkedIn is namelijk een van de duurste platformen om op te adverteren. Maar omdat LinkedIn heel goed weet wie er op het platform zit kan je wel veel efficiënter bij de juiste doelgroep aan tafel komen. Hierdoor kunnen de kosten met de juiste aanpak toch in de hand gehouden worden.

Advertenties

Op LinkedIn is het net zoals de meeste platformen mogelijk om advertenties te laten zien aan jouw doelgroep. Deze komen voorbij op de tijdlijn van de doelgroep en met de juiste boodschap kan je de persoon triggeren om op jouw advertentie te klikken.

InMail

Een andere manier van adverteren op LinkedIn is InMail. Hiermee kan je een standaard boodschap versturen naar personen in een bepaalde functie. De boodschap kan je zelf aanpassen en kan in bulk verstuurd worden. Zodra iemand reageert is de opvolging wel aan jou.

Pushen organische content

Als je hele goede organische posts maakt die veel interactie hebben kan het slim zijn om deze te pushen bij jouw doelgroep. Door hier advertentiebudget voor vrij te geven kan je zo het bereik van jouw content nog verder vergroten buiten je eigen netwerk.

Door op een slimme manier LinkedIn in te zetten om jouw doelgroep te benaderen kunnen we voor B2B bedrijven hele toffe resultaten behalen. Werk jij bij een B2B bedrijf? En kan je meer leads en klanten gebruiken? Klik dan op onderstaande knop!

Veelgestelde vragen over LinkedIn marketing

  • Hoe kan ik mijn LinkedIn-profiel optimaliseren voor marketingdoeleinden?

    • Zorg ervoor dat jouw profiel volledig is ingevuld met relevante informatie over jouw bedrijf en expertise.
    • Gebruik een professionele profielfoto en een pakkende samenvatting.
    • Zorg dat je een organisch profiel opgebouwd hebt met mensen die je kent.
    • Neem een LinkedIn abonnement om aan de slag te kunnen met bijvoorbeeld InMail.
    • Benader mensen die jouw profiel hebben bezocht.
  • Hoe bouw ik een netwerk op en vergroot ik mijn bereik op LinkedIn?

    Stuur gerichte connectieverzoeken naar professionals in jouw branche. Voeg ook een leuk en spontaan berichtje toe aan deze connectieverzoeken. De kans dat deze geaccepteerd worden is daarmee veel groter. Deel ook regelmatig waardevolle content om de zichtbaarheid te vergroten. Probeer bij het delen van deze content ook te sturen op interactie of een goede inhoudelijke discussie. Het algoritme van LinkedIn laat dit soort posts namelijk veel vaker zien.

  • Hoe kan ik LinkedIn gebruiken voor thought leadership?

    Schrijf en deel artikelen over trends en inzichten in jouw branche. Neem deel aan relevante discussies en toon jouw expertise. Probeer in discussies altijd objectief te blijven en de ander in zijn waarde te laten. Deel ook regelmatig zaken die voor anderen onbekend zijn, zodat zij iets van jou kunnen leren.